söndag 28 juli 2019

Etapp 13 Sixtorp - Svartå herrgård - Fortsättnig

Halloj Alla!

Denna söndag så vaknade jag upp till denna underbara utsikt. Har sovit hur skönt som helst i natt.

Min utsikt från vindskyddet

Söndags morgonens utsikt
Fixade till en god frukost som bestod av havregrynsgröt och hallonsylt för min del. När vi var klara så var det dags att packa ner alla saker och fortsätta mot Svartå-Herrgård där denna bergslagsledsetapp slutar. På denna korta väg vi hade till målet så letade vi efter två stycken cacher men vi hittade bara en av dom.

När vi väl kom fram till Svartå-Herrgård så fick vi vänta en stund på Eva:Karins mamma som skulle hämta oss där.
Under tiden blev jag biten av en broms eller liknandes på handen och benet fast jag hade smort in mig med myggolja.

Här nedan kommer lite bilder från dagens vandring

Nattens sovplats

Sjön vi sov vid

Jag vid sjön vi sov vid

Längs Etapp 13

Skogsvandring längs Etapp 13

En grotta

Ett grotthål

Stigen längs Etapp13

En bäck vi passerade längs Etapp 13

Järnvgsbro

Järnvägsbro längs Etapp 13

Bild på skogsbranden som härjade här för några år sen längs Etapp 13

Nya järnvägsbron längs Etapp 13

Svartå-Herrgård

Jag vid Etapp 13 mål i Svartå-Herrgård

Vägvisare för Etapp 13 och 14

Jag vid Svartå-Herrgård

Tjoho jag klarade denna Etapp 13

Vilar/pustar ut innan vi blir upphämtade i Svartå-Herrgård


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar