måndag 12 mars 2018

Planering vandring

Halloj i stugan!

Just nu håller vi (jag och Petter) på att planera våran vandring i sommar.

Här kan ni se hela vandringen vi hade tänkt först men vi kör en egen liten runda

Vi har valt att vandra Nikkaluokta-Kebnekaise-Singi-Sälka-Nallo-Vistas-Nikkaluokta.
När vi kommit fram till Kebnekaise så ska vi vandra ända upp till sydtoppen är det tänkt.
Detta kommer att bli ett spännande äventyr.
Längtar så efter att det ska bli sommar och vi ska starta denna vandring.

Petter har vandrat innan och bestigit Kilimanjaro och gått runt Grövelsjön så han är lite mer erfarnare än mig 😊 För mig blir detta en helt ny vandring då jag inte har vandrat så mycket i mitt liv. Sist jag vandra/gick var mellan Blankhult och Tomasboda på bergslagsleden med sonens scouter för 2 år sen sist.
Har även gått i snön från Stakadammen ända upp till Skrikarboda för att logga en geocache och få FTF (first to find). När jag kom upp och hittade cachen så var jag först på plats och kunde skriva in mig i loggboken med FTF.

Inför denna vandring i Norr blir det att köpa in lite nya kläder/skor samt lite annat smått och gott. Kanske kan låna något av någon man känner med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar